Ciekawostki pozycjonowania
Narzędzia za pomocą których sprawdzisz statystyki swojej strony?

Handel jest uznawany przez wielu za najstarszy zawód świata. We współczesnym handlu istotny wpływ mają nowoczesne rozwiązania. Po początkowo sceptycznym nastawieniu do sprzedaży internetowej, nie ma ani śladu. Sprzedaż online jest jedną z najszybciej rozwijających się i przynoszących największe zyski gałęzią handlu.
Ze względu na znaczenie sprzedaży internetowej, należy pielęgnować ten obszar i uważnie obserwować zmiany wszelkie zmiany oraz tendencje osób odwiedzających naszą witrynę. Dostępne w sieci specjalistyczne narzędzia, dają możliwość sprawdzania statystyk witryny.
Jakie to narzędzia?
Najbardziej szczegółowym narzędziem, przedstawiającym wiele istotnych i przydatnych informacji jest Google Analytics.
Czego dowiemy się z Google Analytics?
Google obrazuje liczbę osób, które przeglądały naszą witrynę oraz czas ich wizyty. Bardzo ciekawą opcją jest możliwość sprawdzenia z jakich regionów są osoby, które odwiedzają stronę. To tylko jedne z bardzo licznych opcji, które oferuje narzędzie.
Oczywiście bardzo ważne jest również śledzenie statystyk największej konkurencji, dlatego przydatne okazują się narzędzie takie jak:
- Alexa
- Quantcast
- SimilarWeb
- SEMRusch
Wymienione narzędzia to tylko część, najczęściej używanych. Większość z nich jest darmowa lub częściowo bezpłatna.
Próbując porównać wyniki konkurencji, warto postawić na kilka narzędzi i uśrednić wynik.
Wyniki wyświetlane przez narzędzia nie są tak dokładne jak w przypadku Google Analytics, dlatego warto stosować kilku narzędzi.
Bez śledzenia statystyk i ciągłego dążenia do poprawy wyników, nie jesteśmy w stanie pozyskiwać coraz większej ilości klientów, a co a tym idzie skutecznie pozycjonować strony i rozwijać biznesu.