Link building
Jak wykorzystać link building?

Marketing w Internecie , a szczególnie pozycjonowanie wykorzystuje wiele różnych narzędzi. Jedną ze strategii jest tak zwany link building.
Czym jest link building?
Link building polega na pozyskiwaniu linków z różnych stron. Linki powinny kierować na pozycjonowaną witrynę. Problemem często jest jakość linków. Podczas link buildingu należy być ostrożnym, ponieważ tylko linki dobrej jakości są pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarkę. Linki o słabej jakości powodują efekt odwrotny do zamierzonego i mogą doprowadzić do nałożenia filtra na witrynę.
W jaki sposób wykorzystać link building?
Rozpoczynając przygodę z link buildingiem, należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Algorytm wyszukiwarki stale się zmienia, dlatego działania odnoszące najlepsze rezultaty stale się zmieniają.
W ostatnich czasach, stawia się na pozostawianie linków w miejscach powiązanych z tematyką witryny pozycjonowanej. Google pozytywnie ocenia linki zamieszczane na stronach odpowiadających tematycznie witrynie, do której prowadzą linki.
Bardzo dobrze w link buildingu sprawdza się współpraca z innymi firmami. Wzajemne zamieszczanie linków odnosi niezwykle duże rezultaty, szczególnie w przypadku, gdy druga firma jest bardzo dobrze wypromowana.
Specjaliści SEO tworzą tzw. zaplecza. Witryny, dla których bardzo ciężko znaleźć wartościowe strony, na których można zamieszczać linki, wykorzystują to rozwiązanie. Niszowe produkty lub usługi stanowią problem podczas link buildingu, jednak stworzenie zaplecza tematycznego przynosi bardzo dobrej jakości linki.
W zdobywaniu wartościowych linków, pomagają portale społecznościowe oraz współpraca ze znanymi w świecie Internetu osobami. Link odnoszący się do pozycjonowanej witryny, zamieszczony przez osobę, która ma ogromną ilość obserwatorów, rozprzestrzenia się w bardzo szybkim tempie.