Nowości
Jakość artykułów
Ostatnimi dniami coraz więcej artykułów jest odrzucane. Zaostrza się nasze dość liberalne kryterium akceptacji artykułów. Aby je lepiej określić podajemy poniżej co jest “trendy”, a co “pase” 😉
Jakie artykuły są publikowane?
Najchętniej publikujemy treści które:
– są dobrze, ciekawie napisane, podzielone na akapity, podtytuły, sprawiające wrażenie, że Autor podszedł z szacunkiem i wiedzą do tego co robi.
– nie zawierają w sobie, w treści bezpośrednich łączy/linków, czyli takich, które już nazwą mówią co to za firma, usługa, strona. Linki powinien być subtelnie wkomponowany w treść, a i takich nie powinno być za dużo.
– nie będące reklamą, w części ani w całości. Zdarza się bardzo dobrze napisany tekst, który w ostatnim akapicie jest już reklamą. Wtedy taki tekst jest odrzucany, bo traci on swoją wartość do dalszego przedruku.
Jakie nie są publikowane?
Odrzucamy artykuły, które:
– są krótkim, blokiem tekstu, najeżonym linkami partnerskimi i innymi odnośnikami.
– są niechlujnie napisane, zawierają błędy ortograficzne, stylistyczne, logiczne, literówki – nie jesteśmy w stanie sprawdzić wszystkiego i też nasze kryteria jakości zaostrzyły się dopiero w tym roku. Dlatego w katalogu można będzie znaleźć słabo napisane artykuły. Autorów prosimy o autorefleksję, a Użytkowników o zgłaszanie takich treści.
– napisane tylko po to by umieścić tekst w Artelis. Teksty pod pozycjonowanie, “bleblające”, powtarzające te same, ogólnikowe stwierdzenia po to tylko, aby była odpowiednia ilość treści.
– pisane jako regionalna reklama. Zawierająca odniesienia do danego miasta, regionu. “Z lotniska we Wrocławiu dolecisz na Majorkę” jest przykładową, regionalną reklamą.
– linkujące do strony źle wyglądającej, niedbale prowadzonej, nie spełniającej naszych standardów jakości lub łamiącej prawo czy dobre obyczaje.
Nie jest łatwo napisać dobry artykuł ale trzeba pamiętać, że artykuł świadczy o swoim autorze. To co publikujemy bezpośrednio mówi o nas. Jeżeli myślisz o poważnej działalności w Internecie, w Artelis, pisz uczciwie, rzetelnie, przykładaj się do swej pracy. Lepiej napisać jeden dobry tekst niż 3 byle jakie. Szanuj swój czas i czytających.
Buduj swą markę eksperta. Twoje teksty kreują Twój wizerunek. Dokumentuj tekst odnośnikami do fachowych stron, do tekstów źródłowych. Nic tak nie obniża atrakcyjności artykułu jak link do kiepskiej strony, wiele różnych linków do tej samej, zazwyczaj kiepskiej strony. Nie działający link, lub jego zupełny brak.
Natomiast dobrze, ciekawie napisany artykuł podlinkowany do profesjonalnie wyglądającej strony autora, linkujący do tekstów źródłowych, fachowych pism i witryn WWW znakomicie podwyższa autorytet piszącego.
Jedna, generalna zasada: Artykuły powinny być atrakcyjne do dalszego przedruku..
Nie mogą być reklamą, nie mogą być słabe, bo nikt na to nie spojrzy. Ludzie zaglądają na Artelis po ciekawe, dobrze napisane treści. Niech to będą Twoje treści. Niech Tobie robią dobry PR “pijar”.
Zanim klikniesz “publikuj” pomyśl, czy chciałbyś aby ten tekst był publikowany, pod Twoim nazwiskiem na setkach stron internetowych? Czy jest na tyle dobry, byś później był z siebie zadowolony?
Już wkrótce wprowadzimy rangi w naszym Artelis ułatwiające docenianie dobrych Autorów. Prace już trwają.
z pozdrowieniami 🙂